fbpx
Spánkem ke zdraví a kráse
O kráse,  O zdraví

Spánkem ke zdraví a kráse

Taky tak rády spíte, stejně jako já? Miluju ten slastný pocit po vydatném spánku. A všichni určitě víme, jaké peklo to je, když se nám naopak usnout nedaří.

Už jako dítě jsem spala ráda a dlouho. Táta jen kroutil hlavou, jak můžu tak dlouho spát. A dnes jsem ráda, že spím dobře a když můžu, tak i dlouho.

spánkem ke zdraví a kráse

Jsem hrdinka a jsem výkonná, protože spím málo. Nebo ne?!

Když jsem měla malé děti, podlehla jsem takové iluzorní módě, že je v pořádku spát málo. Že tím ukazuju, jak jsem výkonná, produktivní a co všechno stihnu. Pravda, se 2 malými dětmi je toho hodně, co se musí stihnout. Ale taky si pamatuju, jak jsem byla kolikrát vyčerpaná a strhaná v obličeji. Hned jsem vypadala o 10 let starší.

Naštěstí jsem dostala rozum a dávno nepodléhám iluzorní představě, co všechno musím stihnout, kterou jsem si vytvořila ve své vlastní hlavě. Už neposuzuju svou hodnotu podle toho, kolik toho stihnu a jak dokonalá musím býtOdhoďte ten bič matka, pracovnice, hospodyně.

A je to dobře.
Protože nedostatek spánku nám ubírá na zdraví i na kráse.
A nestačí to jednou týdně trochu dohnat.
Spánkem ke zdraví a kráse

Ideální doba spánku se udává mezi 7-9 hodinami. Je to individuální, ale lépe déle než méně. Spánek je totiž pro naše tělo něco takového, jako když auto zavezeme na generálku. Naše tělo se v noci činí. Opravuje, co se dá. Taky všichni víme, co nám doporučují lékaři při nemoci – klid a spánek. To se ničím, žádnou pilulkou nahradit nedá.

A proč je kvalitní spánek tak důležitý?

– regeneruje naše buňky – tělesné, kožní, i mozkové

– obnovují se tkáně, růst svalů

– zlepšuje metabolismus

– tím napomáhá hubnutí

– zlepšuje imunitu

– má hojivé účinky

– detoxikuje organismus, během spánku se odvádí odpadní látky z těla

– zpomaluje stárnutí

– zlepšuje vzhled

– zlepšuje náš výkon a pozornost

Podle některých výzkumů se dokonce ukazuje, že hodně dlouhý spánek, třeba až 10 hodin zlepšuje fyzickou a duševní aktivitu. Sami víme, že když se opravdu dobře vyspíme, to znamená, že spíme hlubokým, nepřerušovaným spánkem, cítíme se opravdu osvěžení. Jsou i výzkumy, které naznačují, že u žen, které spí špatně, jsou viditelnější známky stárnutí.

 

Spánkem ke zdraví a kráse

Ta nejlepší a nejdůležitější část spánku je zhruba mezi půlnocí a 3 hodinou ranní. V každém případě, abychom si dopřáli dostatečnou dobu, je vhodné jít spát už před půlnocí. Záleží samozřejmě na tom, v kolik vstáváme. Ono není náhodou, že lidský organismus se orientuje podle denního světla. Dnes už většina z nás nechodí spát se západem slunce. Máme umělé osvětlení, díváme se dlouho na televizi, pracujeme na počítači. Ale pro dobrý spánek bychom se měli více přizpůsobit tomuto přirozenému rytmu přírody. Neříkám, že máme chodit spát v 6 večer, když zajde sluníčko, ale měli bychom omezit nadměrné ponocování.

Spánkem ke zdraví a kráse

Kvalitní spánek nám umožňuje se rychleji zotavit z různých poranění a nemocíJídlem k omlazení a dlouhověkosti. Vypadá to také, že lidé, kteří nemají kvalitní a dostatečný spánek, mohou mít více sklon k nadváze. A také, co si budeme povídat, když jsme dlouho vzhůru, můžeme mít tendenci si něco dobrého dát k snědku, může nás honit mlsná. Což není dobré pro naši krásu ani zdraví. Nedostatečný spánek ovlivňuje hladinu některých hormonů v těle. Ať už jsou to ty, které ovládají hlad, růstového hormonu, který ovlivňuje regeneraci pokožky a tkání nebo kortizolu, který má také negativní vliv třeba na pokožku a ovlivňuje přibírání v oblasti pasu.

A co když se nám nedaří usnout? Určitě už jste někdy tuhle nepříjemnou situaci zažili. Převalujete se ze strany na stranu a spánek nikde. Čím víc se snažíte, tím, je to horší. Je pár věcí, které můžeme udělat, abychom se těmto situacím vyhnuli.

Pár tipů pro dobrý a krásný spánek

– vypněte televizi, počítač, odložte čtečku aspoň hodinu před spaním

– vezměte se raději tištěnou knížku nebo časopis, ideálně do postele, má to zklidňující účinky

– nepijte navečer tekutiny obsahující kofein a povzbuzující látky – kávu, kofolu, coca-colu, zelený čaj, energy drinky. Mají dlouhý účinek a nemusí se vám podařit usnout. Raději zvolte meduňku, kozlík lékařský nebo teplé mléko s medem.

– odstraňte z blízkosti postele elektronické přístroje a přístroje s modrým světlem – zvolte raději budík na baterky nebo v mobilu. V mobilu se zapínejte režim “letadlo”, ať nejste rušeni příchozími upozorněními a elektromagnetickými frekvencemi, které mohou narušovat odpočinek a regeneraci organismu.

– pusťte si třeba uklidňující hudbu, meditujte, můžete si zkusit stáhnout nějaké uklidňující zvuky napomáhající spánku, které si nastavíte třeba na 15 minut pro uklidnění. Jinak je dobré mít v ložnici ticho.

– mějte v noci čerstvý vzduch, spíš chladnější teplotu než hodně zapnuté topení.

– nezapomeňte ložnici zatemnit – závěsy nebo žaluzie. Málokdo z nás žije na vesnici, kde není mnoho umělého světla z venku. Kdo z nás bydlí ve městě, musí si nějak zatemnit místo ke spaní. Když náš organismus neustále vnímá světlo, neví ani kdy je den a noc a spánek to činí obtížným. Narušuje to produkci melatoninu a zhoršuje spánek.

jezte nejpozději cca 4 hodiny před spaním. Vyhýbejte se navečer těžkým nebo ostrým jídlům. Když máme plné břicho, cítíme se těžce a ztěžujeme našemu organismu práci. Místo toho, aby zásobil krví a energií celé tělo i mozek a umožnil tím jeho regeneraci, musí tuto krev a energii vynaložit na trávení potravy a na regeneraci organismu už se nedostane.

A ještě jedna poznámka. Poloha, ve které nejvíce spíme se také může odrazit na množství vrásek. Vím, že to není zrovna jednoduché si říct, jak budeme spát, ale mějme na paměti, že když budeme spát celou noc na břiše nebo na boku tak, že máme tvář zabořenou do polštáře, tak si tím trochu tvarujeme obličej. A nejspíš tak, jak bychom si nepřáli. Ideální je spánek na zádech, alespoň z větší části noci.

Spánkem ke zdraví a kráse

Přeji vám sladký, hluboký a osvěžující spánek.

Leave a Reply

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

 

Ifanka

Krásný den.

Vítám Vás na mých stránkách. Mou vášní je inspirovat a vést ženy ve znovunalezení  jejich unikátní osobnosti, krásy a charismatu, pulsující životní energie a mladistvého elánu. K jejich sebepřijetí a odvaze být samy sebou. Ukazovat jim, že každá z nás může být v jakémkoli věku duchem mladá, svobodná a je jediným neopakovatelným originálem.

Učím ženy, jak zpomalit stárnutí a doslova omládnout. Jak si zachovat mladistvou energii, styl a osobitost, zdravé tělo a pohodovou mysl v jakémkoliv věku.  Protože krásná, silná, zdravá a mladistvá můžete být, ať je číslovka, kterou máte v občance jakákoli.

Tento blog je prostě pro ženy a o ženách, které jsou už krapet životem otřískané a přesto nebo právě proto si dokázaly udržet nadhled, radost ze života a jsou stále duchem mladé. Nebo se o to alespoň snaží a chtějí k tomu dojít. Které chtějí být samy sebou, nebát se vyčnívat z davu a užít si vlastní život. Ženy inteligentní, schopné, kreativní, aktivní, originální, nezávislé.

Přihlášením budete dostávat informace o nových článcích týkajících se štěstí, zdraví, módy a životního stylu. A uvítám, když se podělíte i o své zkušenosti a názory k tématu v komentářích.
Těším se!
Ivana Tomášková

Vaše osobní údaje (jméno, e-mailová adresa) jsou u mě v bezpečí a já, Ivana Tomášková,  je budu na základě vašeho souhlasu zpracovávat podle zásad ochrany osobních údajů (odkaz), které vycházejí z české a evropské legislativy.  Stisknutím tlačítka vyjadřujete svůj souhlas s tímto zpracováním potřebným pro zaslání eBooku a dalších newsletterů ode mě, které se budou týkat souvisejícího tématu.

Svůj souhlas můžete kdykoli odvolat kliknutím na tlačítko ODHLÁSIT v každém zaslaném e-mailu.

Newsletter

Přihlašte se k odběru novinek

Please wait...

Díky za Vaši registraci!

 

Uložit